Korjaatko satoa yritysviestinnästäsi?

Kuvassa on minun tämän kesän porkkana- ja kesäkurpitsasatoni. Tästä saatatte päätellä, että en ainakaan vielä voi kehuskella maanviljelytaidoillani, enkä voi sanoa olevani vihannesten suhteen omavarainen. Monilla yrityksillä saattaa olla sama tilanne viestinnän ja markkinointiin liittyvän sisällöntuotannon suhteen.

 

Markkinointiviestinnän sisällöntuotannosta ajatellaan helposti, että se voidaan hoitaa yrityksessä talon sisäisesti. Etenkin kirjoittaminen koetaan työksi, joka pystytään toteuttamaan omin voimin. Totuus on kuitenkin se, että viestinnän suunnittelua ja toteutusta ei kannata yrityksen toiminnassa rimpuilla yksin, kun tolkullista apuakin on saatavilla.

 

 

 

 

Mihin tarvitaan ammattimaista kirjoittajaa?

  • Laadukas sisällöntuotanto itse tehtynä vaatii tilaa kalenterista.
  • Hätäisesti oman toimen ohella toteutettu viestintä on hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa.
  • Markkinointiviestinnässä tekstin kirjoittaminen on muutakin kuin kieliopin tuntemusta.
  • Ulkopuolinen tekijä auttaa etsimään ja sanoittamaan oman tuotteen hyötyjä.
  • Eri viestintäkanavien vaatimusten tietämys ei ole sisäsyntyistä.

Kirjoittaminen on aikaa vievää puuhaa. Erityisesti se vie aikaa silloin, kun pitäisi samalla laittaa monia muitakin rautoja tuleen. Yrityksen menestyksen kannalta on paras ratkaisu se, jossa ihmiset saavat keskittyä omaan tehtäväänsä.

Kokenut copywriter tietää olevansa asiakkaansa edustaja ja käyntikortti. Uskottavaa tekstiä ei voi tuottaa, ellei aidosti ole kiinnostunut syventymään aiheeseen. Itse koenkin tämän työn parhaimpana osuutena sen suuren tietotulvan, jota pääsen käsittelemään ja muovaamaan hyödylliseen muotoon eri medioihin. Kirjoittajana minulla on suuri etuoikeus päästä perehtymään eri alojen asiantuntijaksi. Joko sinä olet hankkinut yrityksellesi oman hovi-copywriterin?

Leave a Reply